Sistem KAMKOLO do nadaljnjega deluje okrnjeno.

Spoštovani uporabniki sistema za izposojo električnih koles KAMKOLO.

V zadnjih dneh smo na sistemu izposoje KAMKOLO ugotovili več poškodb na postajah za kolesa in na  kolesih, ki so nastale kot posledica vandalizma. Poškodbe so povzročile da sistem oteženo deluje, uporabniki pa imajo težave pri izposoji in vračilu koles. Največ poškodb je bilo na postaji Duplica, kjer je zaradi hudega vandalizma poškodovana polovica priklopnih stebričkov, poškodbe pa se pojavljajo tudi na drugih postajah. Poškodbe odpravljamo, vendar normalno delovanje sistema še ni vzpostavljeno.

Sistem izposoje koles KAMKOLO deluje tri mesece in ima skoraj 670 uporabnikov. Večina uporabnikov sistem uporablja vestno in skrbno, nekateri med njimi pa namerno povzročajo poškodbe opreme in koles. Najpogostejše poškodbe nastanejo na priklopnih stebričkih zaradi pregrobega potiskanja koles v zatič ključavnice. Pri tem se poškoduje tudi konektor, ki spaja kolo s priklopnim stebričkom, zato je vračilo kolesa in nadaljnja izposoja otežena. Ob zadnjem vandalizmu pa smo bili priča izruvanju koles iz priklopnih stebričkov zaradi česar so poškodbe še večje.

Med poškodbami koles so največkrat poškodovane košare na krmilu kolesa, ki omogočajo nosilnost 8 kg, očitno pa prenesejo precej težji tovor. Vožnja sopotnika v košari je med mladimi precej popularna, seveda pa kolesa kljub robustnosti ne prenesejo takšnih obremenitev. Skrivljena košara in skrivljene prednje vilice kolesa so posledica teh objestnih dejanj. Takšna vožnja je zelo nevarna in v nasprotju z veljavno zakonodajo na področju varnosti v cestnem prometu. Poškodovanje zvoncev, luči, zračnic zaradi vožnje po neprimernem terenu so vsakodnevne poškodbe, ki ravno tako nastanejo zaradi malomarne uporabe. Namerne poškodbe koles bomo uporabnikom zaračunali po veljavnem ceniku pooblaščenega serviserja kot to določajo tudi splošni pogoji uporabe sistema. Za primer navajamo strošek zamenjave košare, ki za uporabnika znaša 100 EUR brez DDV.

Med hujšimi kršitvami, ki so opredeljene v splošnih pogojih dostopa in uporabe sistema Kamkolo, moramo izpostaviti tudi prekoračitve tedenskega časa uporabe kolesa (14 ur v celotnem tednu), deljenje dostopa do sistema (uporabnik tretji osebi odstopi svojo kartico ali uporabniško ime in s tem omogoči uporabo sistema), puščanje nezaklenjenega kolesa brez nadzora (npr. pred trgovino,  gostinskim lokalom). Za vse hujše kršitve bo nosilec sistema, t. j. Občina Kamnik, uporabnika sankcioniral z blokado uporabe sistema v preostanku sezone in ne samo za tekoči teden kot smo to izvajali sedaj.

Projekt KAMKOLO je eden bolje sprejetih v zadnjih letih in veseli smo, da ga z veseljem uporabljajo številni Kamničani. Iz tega razloga smo toliko bolj zaskrbljeni zaradi zadnjih dogodkov povezanih z vandalizmom, ki med odgovornimi uporabniki sistema povzroča težave pri uporabi in nejevoljo. Občina Kamnik bo vsako malomarno ravnanje uporabnikov in namerno poškodovanje lastnine sankcionirala, saj želimo sistem razvijati tudi v prihodnje in v dobro vseh, ki KAMKOLO odgovorno uporabljajo. Vandalizem je nedopustno, brezvestno in družbeno nesprejemljivo dejanje, zato ga bomo striktno preganjali, saj ne bomo dopustili, da nam posamezniki uničujejo in omejuje uporabo skupnih dobrin.

Občanke in občane prosimo, da, v kolikor opazijo vandalizem, to sporočijo z SMS – om na telefonsko številko 069 970 269 ali po elektronski pošti na naslov: info@kamkolo.si ali na številko policije (113) ter tako prispevajo pri preprečevanju teh dejanj.

Sistem KAMKOLO bo do nadaljnjega deloval v zmanjšanem obsegu, o ponovni vzpostavitvi celotnega sistema pa bomo uporabnike obvestili na spletni stani www.kamnik.si in www.kamkolo.si.

 

Sistem KAMKOLO številni uporabljajo vestno in z veliko mero skrbnosti, zato so le-ti prikrajšani zaradi zgoraj omenjenih neodgovornih in objestnih dejanj. Morda se je vredno kdaj vprašati tudi, kaj boš s svojim dejanjem storil tistemu, ki KAMKOLO uporablja pri svojih vsakodnevnih opravkih in s tem prispeva k trajnostni mobilnosti in skrbi za naše okolje.